ד"ר רות שידלו

קצת אודותי

אני פסיכולוגית קלינית ומטפלת בטראומה (SEP). לאורך השנים, המורים הכי טובים שלי היו מטופלי ואני מודה להם על כך וממשיכה ללמוד מהם.

ילידת פורטוגל, אני דוברת מספר שפות, כולל עברית, אנגלית, פורטוגזית וספרדית.

השכלה והכשרה

למדתי בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן (תואר ראשון ושני) ואני בעלת תאר שלישי בפסיכולוגיה קלינית, מטעם בית הספר לפסיכולוגיה מקצועית בקליפורניה, סן-דיאגו (CSPP-SD). במקביל לעבודה המעשית כמתמחה, הלימודים שם התמקדו בעיקר בפסיכודיאגנוסטיקה ופסיכותרפיה דינמית בעלת אוריינטציה פסיכו-אנליטית. קורסים אילו ניתנו ע״י מיטב הפסיכו-אנליטקאים במכון בסן דיאגו. באותה תקופה, שימשתי גם כאסיסטנטית הוראה ב- CSPP.

למידע ותיאום פגישה עם פסיכולוג פרטי:

שיטות טיפול

במסגרת ההתמחות והפוסט-דוקטוראט, עבדתי בתחום בריאות הנפש עם אוכלוסיות שונות, כולל דוברי ספרדית על גבול מקסיקו. כמוכן, השתתפתי באיסוף נורמות של מבחנים נוירופסיכולוגים וכן במחקר על שיטות טיפול ושיקום של אנשים עם פגיעות ראש, פרוייקטים של היחידה הנוירופסיכולוגית של המרכז הרפואי של אוניברסיטת קליפורניה, סן דיאגו, אליה השתייכתי.

עם שובי ארצה, למדתי בבית הספר לפסיכותרפיה ע”ש סאקלר (למודי המשך, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב). כמו כן, אני בוגרת סדנה מתקדמת לפסיכו-אנליזה קבוצתית שנערכה בארץ במסגרת המכון לפסיכואנליזה קבוצתית (London – IGA). באותה תקופה,  שימשתי כיו”ר ועדת ההגוי הישראלית. 

בשנים האחרונות, עברתי הכשרה ממושכת בשיטות טיפול בטראומה והוסמכתי על ידי האירגונים הרלוונטים בתחומים אלה. 

אילו כללו:

SE — Somatic Experiencing 

EMDR — Eye Movement Desensitization Reprocessing

ניסיון קליני

אני עוסקת מעל 30 שנה בתחום בריאות הנפש. בארץ עבדתי כפסיכולוגית קלינית, תחילה במרפאת חוץ של קופ”ח, ולאחר מכן בבתי חולים כלליים—״אסף הרופא״, ״שׁיבא״ ו-״הדסה״. התפקידים שלי היו במסגרת מרפאה פסיכיאטרית ו/או כיועצת למחלקות שונות (כולל חדר מיון, ייולדות, נוירולוגיה, נוירוכירורגיה, ונוירו-פסיכו-אונקולוגיה). כמו כן, עבדתי כפסיכולוגית עצמאית בהסדר עם קופ״ח ״כללית״ במשך מספר שנים. בנוסף, אני מוכרת על ידי משרד הבטחון כספק שרותים.

כיום יש לי פרקטיקה פרטית ברמת אביב. אני מתמקדת בקשר גוף/מוח/נפש וכיצד הוא בא לידי בטוי אצל אנשים שונים, כולל אשנים שמתמודדים עם שאריות של חוויות טראומטיות שונות,  כולל טראומה התפתחותית.

שיטות טיפול

התוכנית הטיפולית נעשית בתאום עם המטופל/ת, בהתאם לצרכים האישיים ולמטרות הטיפוליות שלו/שלה. חלק מהמטופלים בוחרים להיות בטיפול ארוך טווח, אך כשניתן, השאיפה שלי היא לטיפול ממוקד מטרה, גישה אשר יכולה לקצר את משך הטיפול.

לצורך כך, אני משלבת שיטות גוף/נפש המתמקדות בוויסות מערכת העצבים (SE, ISP, EMDR) עם עקרונות ופרקטיקות הלקוחות מעולם הטיפול דינמי.

עוד עלי

החל מ-2014, אני משמשת כאסיסטנטית בקורסים של Somatic Experiencing הניתנים בארץ בהנחייתה של גב׳ ג׳ינה רוס. כמו כן, מזה מספר שנים, אני מטפלת ומדריכה מורשית של סטודנטים ל-SE במסגרת ITI-Israel .

במסגרת פעילות התנדבותית מטעם המכון הנ״ל לטיפול בטראומה, השתתפתי בהנחיית קבוצות של מורים בעיר שדרות, והזדמן לי לעבוד עם אנשי מקצוע שונים, המשתלמים במתן עזרה ראשונה נפשית במקום עבודתם ובקהילה. 

כחלק מהתמקצעות בתחום הטראומה, התחלתי תהליך הכשרה ב- EMDR ב-2017 וכיום אני מוכרת כמטפלת EMDR.

תחום נוסף קרוב לליבי— יעוץ ולווי של נשים וגברים השוקלים להיות הורים, ובודקים אפשרות של הקמת משפחה, כולל משפחות אלטרנטיביות ו/או חד מיניות. 

ב- 2011 הקמתי את האירגון הישראלי ״שורשים״ (Shorashim: Israeli Donor Families), אותו ניהלתי בהתנדבות עד 2018. במסגרתו פעלתי למען קידום זכויותיהם של אנשים אשר נולדו כתוצאה מתרומת תאי רביה (ביצית, זרע, עובר) . כיום, כשיותר ויותר אנשים צעירים שנולדו כתוצאה מתרומת תאי רבייה היגיעו לגיל בגרות והחלו לקחת את העניינים בידיהם, סגרתי את האתר — הוא עשה את שלו. 

לאורך השנים, כתבתי בכתבי עת שונים, כולל ״הארץ״, BioNews, Assia, Medicine and Law.  כמו כן, ערכתי ספר מרתק,פרי עטה של ד״ר רוני סולן בשם:

The Enigma of Childhood: The Profound Impact of the First Years of Life on Adults as Couples and  Parents (London: Karnac).

שייכות מקצועית

אני חברה בהסתדרות הפסיכולוגים בישראל ופעילה בקהילות ה- SE , EMDR ו-ISP. 

רשיון מומחה 1941

רישום בפנקס הפסיכולוגים 2152

ד"ר רות שידלו, פסיכולוג פרטי – לפרטים ומידע השאירו פניה או התקשרו: 072-3977099.